Chcete být mrštní a vytrvalí, tak zkuste člunkový běh, který vás připraví na dlouhé a vytrvalostní běhy. Používá se také při různých testech fyzické zdatnosti, aby odhalil, jak jste na tom s fyzičkou.

Staré známé úsloví říká: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti či závodišti. Je to pravda, proto je neustále zapotřebí hledat nové a nové tréninkové metody a techniky. Jednou z tréninkových technik na dlouhé a vytrvalostní běhy je člunkový běh.

Člunkový běh vám pomůže získát vytrvalost.

Člunkový běh vám pomůže získát vytrvalost.

Znovu objevený trend

Člunkový běh je v současnosti na vzestupu.  Je to označení pro techniku, která se využívá při zkoušení rychlosti pohybu, při kterém dochází ke změnám směru. Je zaměřen především na mrštnost a hbitost.

Co potřebujete?

Trať na člunkový běh měří 4×10 metrů, přičemž úseky této tratě jsou vyznačeny kužely. Pokud však nemáte po ruce zrovna kužely, můžete na vyznačení tratě klidně použít pytle s odpadky. Běhá se na rovném a čistém neklouzavém povrchu. Běhat můžete venku nebo v hale.

Jak člunkový běh vypadá v praxi? Velmi jednoduše. Start člunkového běhu je po pravé ruce. Nejbližší kužel se obíhá tak, aby byl po vaší levé ruce, pak se znovu vracíte ke startu. U dalšího kužele metu neobíháte, ale pouze se jí dotknete rukou a běžíte nazpět. Trať pro člunkový běh má podobu osmičky.

Závěr

Závěrem je potřeba říci, že člunkový běh není nikterak náročný na podmínky ani speciální nářadí. Možná proto stále patří mezi základní rozcvičky u mnoha sportovců a nebo například i na školách. Potřebujete pouze trochu volného místa, kužely, píšťalku, stopky a někoho, kdo by váš start odpískal a celou trať na stopkách změřil. To nemusí být ani žádný profesionální trenér, ale klidně někdo z rodiny nebo vašich přátel.